چیلی قارچ

چیلی قارچ

چیلی قارچ سسی خوشمزه است از ترکیب قارچ با فلفل دلمه‌ای، پیازچه و چاشنی‌های مختلف. اما همان طور که از اسمش پیداست قارچ و سس چیلی طعم‌های اصلی آن را تشکیل می‌دهند. چیلی قارچ را می‌توان به عنوان خوراکی ساده و سبک میل کرد یا به عنوان سس ماکارونی از آن استفاده کرد. ترکیب طعم‌های مختلف در چیلی قارچ به خوبی حس می‌شود و تجربه خوبی است از غذاهایی به سبک و سیاق غذاهای هندی. در ضمن این خوراک در کمتر از ۱۵ دقیقه آماده می‌شود و به هیچ وسیله خاصی هم احتیاج ندارد.

مواد لازم:

قارچ خرد شده 1 پیمانه

فلفل چیلی سبز 1 عدد

پیازچه خرد شده یک سوم پیمانه

پیاز خرد شده 1 عدد

سیر خرد شده 1 قاشق چایخوری

روغن زیتون 1 قاشق چایخوری

سس سویا 1 قاشق چایخوری

سس چیلی سه چهارم قاشق غذاخوری

سس کچاپ سه چهارم قاشق غذاخوری

نمک و فلفل به مقدار لازم

آب 4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

 ابتدا قارچ‌ها را بشویید و با دستمال حوله‌ای به خوبی خشک کنید. سپس هر کدام از آنها را چهار تکه کنید. یک تابه بزرگ را روی شعله بگذارید و روغن را داخل آن بریزید تا داغ شود. وقتی روغن داغ شد سیر خرد شده را داخل آن بریزید و یکی دو دقیقه تفت بدهید تا عطر خوبی از آن به مشام برسد. حال قارچ‌ها را همراه بافلفل سبز به تابه اضافه کنید (هسته‌های فلفل را خارج کنید و آن را به طور عمودی برش بزنید). ۲ دقیقه به تفت دادن ادامه دهید و بعد درب تابه را بگذارید و صبر کنید تا قارچ‌ها نیم‌پز شوند.

فلفل دلمه‌ای و پیازچه خرد شده را اضافه کنید. همچنان به سرخ کردن و زیر و رو کردن مواد ادامه دهید تا فلفل دلمه‌ای و قارچ پخته شوند.

سس سویا، چیلی و کچاپ را همراه با 4 قاشق آب روی مواد بریزید. به مقدار دلخواه نمک و فلفل بزنید و یکی دو دقیقه دیگر تفت بدهید تا سس غلیظ شود. چیلی قارچ شما آماده است. آن را با پاستا یا برنج سرو کنید. نوش جان!