کیک زبرا

کیک زبرا

مواد لازم:

آرد سفید دو لیوان

تخم مرغ 4 عدد

وانیل نوک قاشق چایخوری

بکینگ پودر 1 قاشق مربا خوری

روغن مایع کمتر از یک لیوان

شیر داغ کمتر از 1 لیوان (اندازه یک بند انگشت خالی باشه)

گلاب 4 قاشق غذا خوری

شکر یک و نیم لیوان

مجدد دو قاشق غذاخوری آرد و دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو

طرز تهیه:

ابتدا درون ظرف گود با ارتفاع بلند تخم مرغ و وانیل را با همزن دو دقیقه بزنید. بعد شکر را اضافه کنید و پنج دقیقه بزنید، سپس گلاب را با شیر داغ قاطی کنید و همینطور که همزن روشن است به مواد اضافه کنید و هم بزنید فقط یک دقیقه روغن را اضافه کنید هفت ثانیه هم بزنید و در آخر هم دو لیوان آرد را که با بکینگ پودر سه بار الک کردید طی سه مرحله هر مرحله هفت ثانیه با همزن هم بزنید.با قاشق کف مواد را هم بزنید تا مطمئن شویم مواد با هم مخلوط شدند.

حالا مواد را در دو ظرف جدا گانه نصف کنید.در یک ظرف دو قاشق غذاخوری آرد الک کرده ودر ظرف دیگر دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو الک شده اضافه کنید و مخلوط کنید.حالا درون یک قابلمه دو لایه کاغذ روغنی بندازید یک ملاقه مواد ساده و یک ملاقه مواد کاکائویی بریزید به همین ترتیب ادامه دهید تا مواد تمام شود.

نوک چاقو را بگذارید در مرکز مواد و به سمت لبه قابلمه بکشید با فاصله پنج سانتیمتر اینکار را انجام دهید، حالا فاصله بینش را با چاقو از لبه قابلمه به سمت مرکز قابلمه بکشید. پس شد یباز از مرکز به سمت لبه قابلمه و یکبار از لبه قابلمه به سمت مرکز لطفا با سرعت عمل انجام دهید تا پف کیک زبرا نخوابد.

فر را یک ربع قبل میگذاریم گرم شود سپس کیک زبرا را به مدت چهل و پنج دقیقه با حرارت 180 درجه سانتیگراد می گذاریم بپزد.