همبرگر

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده 600 گرم

آرد سوخاری 2 قاشق غذاخوری

پیاز 1 عدد

سیر 2 عدد

تخم مرغ 1 عدد

نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه:

گوشت چرخ کرده را روی یک سطح صاف پهن کنید. حالا پیاز را رنده کنید و آبش را به طور کامل بگیرید.

سپس پیاز آب گرفته را روی گوشت چرخ کرده ریخته، در مرحله بعد سیر را له کرده و مانند پیاز به گوشت اضافه کنید. حالا تخم مرغ را نیز روی گوشت بشکنید و مقداری نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمز روی مواد بریزید.

مواد را خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. مانند مایع کباب کوبیده باید گوشت همبرگر را خوب ورز دهید. پس از اینکه گوشت را خوب ورز دادید مجددا آن را با کف دست پهن کنید و آرد سوخاری را روی گوشت بریزید.

کم کم آرد را اضافه کرده و شروع به ورز دادن گوشت کنید تا بافت گوشت کمی سفت تر شود. در صورتی که گوشت شل بود مقدار آرد سوخاری را کمی بیشتر کنید. البته استفاده از آرد زیاد باعث می شود که همبرگر در پایان کار سفت شود.

حالا گوشت را به ۴ قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را مانند دایره حالت دهید. پس از اینکه همبرگرها را شکل دادید آنها را به مدت حداقل ۱ ساعت داخل فریزر قرار دهید. در مرحله بعد همبرگر ها را می توانید در روغن سرخ کنید یا روی کباب پز کباب کنید.

در پایان پس از اینکه همبرگر ها را آماده کردید به تعداد همبرگرها نان مخصوص همبرگر آماده کنید. سپس نان ها را با خیارشور ، کاهو ، گوجه فرنگی و همبرگر پر کرده و با سس مورد علاقه خود (معمولا سس مایونز) همبرگر را سرو کنید.