پیتزا قارچ و مرغ

پیتزا قارچ و مرغ

مواد لازم:

مرغ نصف سینه

قارچ 10 عدد

فلفل دلمه سبز خرد شده نصف پیمانه

پیاز 1 عدد متوسط

سس گوجه فرنگی

آویشن یک قاشق مربا خوری

نمک و فلفل سیاه و قرمز به مقدار لازم

پنیر پیتزا 200 گرم

خمیر پیتزا 1 عدد بزرگ

طرز تهیه:

مرغ رو به همراه پیاز و کمی زردچوبه، نمک، فلفل میگذاریم تا بپزد. بعد از اینکه پخت و کمی خنک شد، مرغها را ریش ریش میکنیم. مقدار ریز شدن مرغها و ریش شدن آنها کاملا سلیقه ای هست و بستگی به ذائقه شما دارد.

یک پیاز متوسط را نگینی خرد کرده و در مقداری روغن تفت دهید. فلفل دلمه های نگینی شده را هم به پیاز در حال تفت خوردن اضافه کرده و حدود 5 دقیقه همه رو باهم سرخ کنید. البته خیلی مهمه که قبل از اضافه کردن فلفل دلمه ای ها، پیاز کمی تفت خورده و سبک شده باشد..

بعد مرغ ریش شده را به پیاز و فلفل اضافه کرده تا همراهشون تفت بخورد.مرغ روغن رو به خودش میکشه ولی دیگه لازم نیست که روغن اضافه کنید.

قارچ ها را هم ورقه کرده و به جز یکی از قارچها که برای تزیین کنار بگذارید، بقیه را در ماهیتابه ریخته تا کنار مرغ ها تفت بخورد. بعد هم آویشن را اضافه کرده. بعد از حدود یکی دو دقیقه زیرش را خاموش کنید. اگر قارچها خیلی نپخته بودند هم ایرادی ندارد، همینکه کمی تفت بخورد کافیست.

خمیر پیتزا را گذاشته مقداری سس روی خمیر ریخته سپس کمی پنیر میریزیم و بعد مواد پیتزا را ریخته و مجدد روی مواد را با پنیر می پوشانیم.

برای تزیین میتوانید از قارچ و فلفل و حتی کمی سس استفاده کنید و در آخر کمی آویشن روی پیتزا بریزید.

در فر با دمای 180-200 درجه سانتیگراد به مدت نیم ساعت قرار دهید تا بپزد، بعد از اینکه خمیر پخت و پنیر ها طلایی شد پیتزا قارچ و مرغ آماده است.

نکات لازم:

این مقدار مواد برای یک عدد پیتزای بزرگ و تپل کافی هست. اگر خواستید میتوانید برای دو پیتزا متوسط استفاده کنید.